Bratislavský arcibiskup metropolita Mons. Stanislav Zvolenský zveril na Slávnosť Nepoškvrneného počatia Panny Márie Bratislavu Panne Márii. Stalo sa tak na záver svätej omše, ktorú celebroval v Kostole sv. Jána z Mathy (Trojička) v Bratislave. “V modlitbe zverenia sa odovzdávame do láskavého príhovoru Božej Matky, aby sa za nás prihovárala a prosila pre nás o duchovnú silu. To najzákladnejšie ale je, aby sme boli otvorení pre túto silu, aby sme si ju želali a uznali, že ju potrebujeme. Aby sme chceli žiť životom, aby ako sa Ježiš cez Máriu dostal na svet, aj cez náš život ľudia spoznali, že Boh je dobrý a Ježiš nás zachránil. Ale najskôr musia vidieť našu pravdivosť, láskavosť, miernosť, ochotu premáhať zlo dobrom,” vysvetlil otec arcibiskup, podľa ktorého pozeráme na seba a cez Adama a Evu spoznávame našu krehkosť. “Pozeráme na seba a cez Máriu a spoznávame naše pozvanie k našej veľkosti. Pozeráme na seba a tešíme sa, že sme Bohom zachránení, že sme Boží synovia a dcéry. Že môžeme kvôli Ježišovi počítať s tým, aby sme mohli náš život žiť čo najviac podľa Božej vôle. Je to o nás, o našich ťažkostiach, dôstojnosti, perspektíve a príhovore Božej Matky, ktorá je vznešená a krásna. Slúži nám ako vzor a zároveň je našou orodovníčkou,” zdôraznil bratislavský arcibiskup metropolita.
V textoch Svätého Písma môžeme podľa Mons. Stanislava Zvolenského nájsť naše jestvovanie. Môžeme v nich nájsť základné princípy, ktoré patria k ľudskému životu. Preto sa v homílii venoval liturgickým textom, ktoré sa čítali počas slávnosti v pondelok. Prvé čítanie z knihy Genezis o prvom hriechu ľudí podľa neho ukazuje našu principiálnu krehkosť. “Prvá krehkosť je narušenie vzťahu s Bohom. Adam, pozemšťan, sa skrýva pred Pánom Bohom. Človek sa skrýva pred Bohom, to je naša krehkosť,” uviedol s tým, že naša druhá krehkosť je vo vzťahu k ľuďom. “Adam hovorí, že vinná je iná osoba, žena. Naše vzťahy sú týmto narušené. To je krehkosť nášho jestvovania. Toto čítanie nám zobrazuje našu situáciu,” povedal otec arcibiskup.
Úryvok z Evanjelia nám predstavuje človeka, Máriu, ktorá nevykazuje krehkosť narušenia vzťahu s Bohom a ľuďmi. Je to podľa neho vyjadrené v slovách “nech sa mi stane podľa Tvojej vôle”. “Princíp jestvovania Márie je otvorenie pre to, čo chce Boh,” uviedol. Upozornil zároveň na slová anjela, ktorý konštatuje: “Pán s Tebou, milostiplná”. “Mária z Božej dobroty prežíva život od svojho počatia v otvorenosti pre Boha a zároveň s nenarušenými vzťahmi k ľuďom. Táto slávnosť nás pozýva pozerať na Máriu, ktorá je vzorom pre nás,” konštatoval Mons. Zvolenský.
Zároveň zdôraznil, že Boh nás prijal za svojich synov a dcéry. “Adoptoval si nás. Očisťuje nás. Poskytuje nám priazeň, ktorá nie je zaslúžená, pretože Boh je dobrý a on sa vo svojej dobrote nenechá premôcť. Boh napriek tomu, že zlo vstúpilo do tohto sveta, dáva nám všetkým nádej, aby sme sa snažili obdivovať krásu človeka Márie a kvôli Ježišovi nasledovať Máriu. Aby sme ako adoptovaní synovia a dcéry sa snažili napodobňovať Krista a snažili sa žiť podľa Božej vôle,” dodal a pokračoval: “My, krehkí ľudia hovoríme: Bože som hriešny, ale túžim sa podobať Márii. Žiť na jej spôsob. Nasledovať Krista a žiť podľa Božej vôle. Každý sme pozvaní žiť podľa Božej vôle”.